دعا %پرچم دوزی الزهرا اصفهان

دعای برآورده شدن حاجت

دعای برآورده شدن حاجت

اگر حاجتی دارید جهت برآورده شدن حاجت وضو گرفته و سر بر سجده بگذارید اکنون ذکر :

” يا حَىُّ يا قيُّومُ يا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ بِرَحْمَتِكَ اَسْتَغيثُ فَاكْفِنى ما اَهَمَّنى وَ لا تَـكِلْنى اِلى نَفْسى “

را سه مرتبه تکرار کنید . هر حاجتی که دارید با خواندن این دعا ان شاءالله برآورده مى شود .

امام باقر (ع ) فرمودند براى طلب رزق در سجده نماز واجب بگو :

” يا خَيْرَ الْمَسْئُولينَ وَ يا خَيْرَ الْمُعْطينَ اُرْزُقْنى وَارْزُقْ عِيالى مِنْ فَضْلِكَ فَاِنَّكَ ذُوالْفَضْلِ الْعَظيمِ “

اِنَّ الصّـادِقَ عليه السلام: كانَ اِذا أَلَحَّتْ بِهِ الْحـاجَةُ يَسْجُدُ مِنْ غَيْرِ صَـلاةٍ وَ لارُكُوعٍ يَقُـوُلُ: يـا أَرْحَمَ الرّاحمينَ سَبْعا ثُمَّ يَسأَلُ حاجَتَهُ.

همانا امام صادق عليه السلام چون حاجتى مهم داشت بدون نماز و ركوع به سجده مى رفت و هفت بار مى گفت يا ارحم الراحمين سپس حاجت خود را از خدا درخواست مى كرد.

  • دعای حجامت (خون گرفتن)

از حضرت صادق علیه السّلام نقل است که چون حجامت کنی و خون از محلّ حجامت بیرون بیاید، پیش از آن که محجمه را بریزند، بگو: «بِسمِ اللهِ اَعُوذُ بِاللهِ الکَریمِ فِی حِجَامَتِی هِذِهِ مِنَ العَینِ فِی الدَّمِ وَ مِن کُلِّ سُوءٍ».
و از آن جناب مروی است که دوا، چهار چیز است: حجامت و دارو مالیدن و(دارو در بینی چکانیدن خ ل) و حقنه کردن و قی نمودن. ونیز فرموده که جبرئیل علیه السّلام برای حضرت رسول صلّی الله علیه و آله و سلّم مسواک و حجامت را آورد و حضرت رسول صلّی الله علیه و آله و سلّم فرموده که اگر شفا در چیزی است، در شیشه حجام و در خوردن عسل است. و اجتناب کن از حجامت در حالی که ناشتا باشی و در وقتی که قمر در عقرب باشد و در روز پنجشنبه پیش از ظهر و در روز جمعه وقت ظهر و در روز سه شنبه، ولی در سه شنبه ۱۷و۱۴و۲۱ ماه خوب است و در روز شنبه و یکشنبه و دوشنبه ممدوح است و در ماه رمضان در شب حجامت خوب است و بعد از حجامت انار شیرین خوردن نیک است.(گفته می شود، خوردن تخم مرغ بعد از آن بسیار ضرر دارد. پاورقی ص ۲۴۵)

  • به جهت ایمنی خانه از خراب شدن

بخواند: «إِنَّ اللهَ یُمسِکُ السَّمَاوَاتِ» را که در اواخر سوره مبارکه فاطر (آیه۴۱) می باشد.
برای ایمنی از دزد بخواند:
«قُلِ ادعُوا اللهَ اَوِ ادعُوا الرَّحمَنَ» را تا «وَ کَبِّرهُ تَکبِیراً» که آخِر سوره بنی اسرائیل(آیات ۱۱۰و۱۱۱سوره إسراء) می باشد و اگر در سفر باشد و از دزدان و درندگان بترسد، بر یال مرکوب خود بنویسد: «لاَ تَخَافُ دَرَکاً وَ لاَ تَخشَی» چنان چه از حضرت کاظم علیه السّلام مروی است و محتمل است مراد، نوشتن با انگشت باشد.

  • ادعیه و اذکار مربوط به مریض

بدان که عیادت مریض، از مستحبّات مؤکّده است … و کسی که به عیادت می رود با خود چیزی مانند سیب و به و امثال آن بردارد و به مریض هدیه کند تا به آن استراحت یابد و زود از نزد مریض برخیزد مگر آن که بیمار، نشستن او را خواهد و دست بر ذراع (از ابتدای مِرفَق تا سر انگشتان، «محلّ نبض») او گذارد و برای او دعا کند.
برای شفای مریض بخواند: «اَسئَلُ اللهَ العَظِیمَ رَبِّ العَرشِ العَظِیمِ اَن یَشفِیَکَ» و اگر هفت مرتبه حمد یا هفتاد مرتبه حمد برای شفای او بخواند، خوب است.
و روایت شده برای از بین رفتن مرض و بیماری و برای فرزند دار شدن کسی که فرزند نمی آورد، با صدای بلند در منزل خود اذان بگوید.

  • ذکر ادعیه و اذکار مربوط به طلب مقاصد و حاجات

دعای فرج(برای رفع گرفتاری ها و غم از امام جواد علیه السّلام):
«یَا مَن یَکفی مِن کُلِّ شَیءٍ وَ لاَ یَکفی مِنهُ شَیءٍ إِکفِنِی مَا اَهَمَّنِی» و نیز از ادعیه فرج است «لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ الحَلِیمِ الکَرِیمِ…» که از دعاهای معروف است. «لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ الحَلِیمِ الکَرِیمِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ العَلِیُّ العَظِیم سُبحَانَ اللهِ رَبِّ السَّمَاوَاتِ السَّبعِ وَ رَبِّ الاَرَضِینَ السَّبعِ وَ مَا فِیهِنَّ وَ مَا بَینَهُنَّ وَ رَبِّ العَرشِ العَظِیم وَ الحَمدُللهِ رَبِّ العَالَمِین».

  • دعا برای برآورده شدن حاجت

شیخ احمد بن فهد رحمه الله از سماعه روایت کرده است که: حضرت ابوالحسن موسی بن جعفر علیهما السّلام فرمود که: ای سماعه، هرگاه تو را حاجتی به درگاه الهی باشد، بگو: «اَللَّهُمَّ إِنِّی اَسئَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ عَلِیٍّ فَإِنَّ لَهُمَا عِندَکَ شَأناً مِنَ الشَّأنِ وَ قَدراً مِنَ القَدرِ فَبِحَقِّ ذَلِکَ الشَّأن وَ بِحَقِّ ذَلِکَ القَدر اَن تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَن تَفعَلَ بِی کَذَا وَ کَذَا (و به جای کذا و کذا، حاجت خود را ذکر نماید.) همانا چون روز قیامت شود، باقی نمی ماند ملک مقرّبی و نه نبیّ مرسلی و نه بنده مؤمنی که ممتحن شده است دل او به ایمان، مگر آن که در آن روز محتاج است به محمّد و علی علیهما السّلام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!