محتوا مصحف فاطمه
محتوا مصحف فاطمه طبق آنچه در روایات آمده است محتوای مصحف فاطمه، نه قرآن است، و نه احکام حلال و حرام؛ بلکه خبر از رویدادهای
محتوا مصحف فاطمه طبق آنچه در روایات آمده است محتوای مصحف فاطمه، نه قرآن است، و نه احکام حلال و حرام؛ بلکه خبر از رویدادهای
مُصْحَف فاطمه س نام کتابی که فرشته الهی مطالب آن را برای حضرت فاطمه(س) بیان کرده و امام علی(ع) آنها را نوشته است. مطالب این
تدوین و احکام مصحف واحد در زمان پیامبر(ص) و پس از آن، مصحفهای فراوانی متعلق به یاران پیامبر و تابعین وجود داشت.محمود رامیار پژوهشگر قرآنی
مُصْحَف چیست چیزی که قرآن به صورت کامل بر آن نوشته شده است. این واژه وقتی برای قرآن به کار گرفته شد که به شکل
طوبی یا شجره طوبی نام درختی در بهشت است با ویژگیهای خاص. این کلمه یک بار در قرآن آمده است. بر اساس روایات، درخت طوبی
احباط و تکفیر در اصطلاح علم کلام، احباط به معنای آن است که گناه موجب از میان رفتن عبادات و ثواب شود. تکفیر نیز به
نامه اعمال تمام اعمالی که هر انسان در طول زندگی خود انجام داده، در چیزی ثبت میشود که به نامه اعمال معروف است. این کتاب
رخدادهای قیامت زنده شدن انسانها قرآن مجید در آیات زیادی، چگونگی زندهشدن انسان در روز قیامت را بیان کرده است. در آیه ۶۸ سوره زمر
نشانههای قیامت اتفاقاتی قبل از روز قیامت روی میدهد که به آنها اشراط الساعة نیز گفته میشود. قرآن کریم به برخی از این نشانهها اشاره
قیامت چه روزیست بنابر آموزههای اسلامی نام روزی است که تمام انسانها به خواست الهی برای محاسبه اعمالی که در دنیا انجام دادهاند در پیشگاه
نمازهای یَومیّه یا روزانه به نمازهای پنجگانه صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشاء اطلاق میشود که مکلف باید هر روز آنها را به جا آورد.
آداب تلاوت تَلاوَت، به معنای خواندن قرآن و اندیشیدن در معانی آن است. مادّۀ تلاوت فقط یک بار در قرآن کریم آمده، اما مشتقات آن
تفاوت تلاوت با قرائت فرق معنایی تلاوت و قرائت این است که قرائت به معنای خواندن و غالباً خواندن صورت ظاهر آیات است، اما تلاوت
تَلاوَت چیست به معنای خواندن قرآن و اندیشیدن در معانی آن است. مادّۀ تلاوت فقط یک بار در قرآن کریم آمده، اما مشتقات آن بیش
نظر شیعه درباره صحابه پیامبر از نظر شیعه، صحابه پیامبر(ص) مانند دیگر انسانها هستند و عدالت هیچکس به صرف صحابه پیامبر بودن، ثابت نمیشود.با توجه
نظریه عدالت صحابه پیامبر(ص): «[در روز قیامت] مردانی از امتم آورده و به دوزخ برده میشوند. من میگویم: پروردگارا! [اینان] اصحاب منند. پس گفته میشود:
دوره صحابه با توجه به اینکه برخی از صحابه تا حدود سال ۱۰۰ قمری زیستهاند، دوره صحابه را از زمان رحلت پیامبر(ص) تا حدود پایان
صَحابَه به مسلمانانی گفته میشود که پیامبر اکرم(ص) را ملاقات کرده و تا پایان عمر به او ایمان داشتهاند. شمار صحابه پیامبر(ص) را بیش از