توبه کردن %پرچم دوزی الزهرا اصفهان

توبه کردن و چگونگی قبول شدن توبه واقعی

توبه کردن و چگونگی قبول شدن توبه واقعی

 

توبه در معنی لغوی یا لغت به معنای بازگشت یا رجوع کردن می باشد. بازگشت در امور فیزیکی مشخص است مانند اینکه شما تا منزل پدر بزرگشتان بروید و از آنجا به خانه خود ( همانی راهی که رفته اید ) را بازگردید.البته توبه کاملا در معنای امور نفسانی و قلبی به کار می کرد چون برای کسی که مسیری را می رود و باز می گردد این لغت بکار نمی رود. توبه در این امور به این معناست که انسان به هر دلیلی کار ناشایست کرده باشد یا خصلتی نامناسبی داشته باشد.و با یک انقلاب درونی و قلبی کارهای ناشایست و صفات ناپسند را از خود دور کند و آنها را ترک کند. البته توبه کردن در دین مبین اسلام مراحلی دارد که در ادامه این مراحل را برای شما شرح خواهیم داد.

مراحل توبه کردن

از نشانه هاى رحمت و لطف وسیع الهى ، نعمت توبه و پذیرش توبه از سوى خداوند است که باعث می شود همیشه امیدی برای انسان باشد ، توبه به معنى ترک گناه ، بازگشت به سوى خدا و عذرخواهى در پیشگاه خداوند است.

انواع عذرخواهی

عذر آورنده : من اصلاً فلان کار را انجام نداده‌ام.
عذر آورنده : من به آن جهت این کار را انجام دادم.
عذر آورنده : این کار را انجام دادم ولى خطا کردم ، پشیمانم و می خواهم جبران کنم.

گزینه سوم همان توبه نصوح و واقعی است که در دین مبین اسلام توصیه فراوان بر آن شده است ، این نوع توبه باعث می شود ما از کار یا رفتار بد و زشت خود شرمسار باشیم و بخواهیم کار خود را جبران کنیم و تاثیرات کار بد خود را به حداقل برسانیم یا کلا تاثیرات آنرا از بین ببریم.

شرایط توبه در اسلام

ترک گناه
پشیمانى از گناه
تصمیم بر انجام ندادن دوباره گناه
تلافى و جبران گناه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!